Å ramme inn kunsten din gir fordeler både når du skal pynte opp hjemmet, og når du skal selge bildene dine. Men har du tenkt på at en enkel ramme kan gjøre kunsten din til en perfekt gave?
Digital kunst som gave
Du som er grafisk designer og driver med digital kunst har en stor fordel på gavefronten. Tidligere har vi skrevet om tips til å selge kunsten din, men har du tenkt på hvor fine gaver selvlagde verk er? Alt du bør gjøre er å kjøpe lekre rammer til bildene dine, så har du det du trenger til bursdager og jul. En annen anledning hvor et bilde kan være en fin gave, er når du skal på innflytningsfest.
I tillegg til å være en hyggelig gest, er dette også en markedsføringsmulighet. Ved å sørge for at venner og familie har et av bildene dine i hjemmet sitt, blir alle besøkende eksponert for kunsten din. Kanskje de blir fremtidige kunder? Det kan være lurt å gi dem du kjenner noen visittkort, slik at de kan gi dem bort til dem som er nysgjerrig på verkene dine. Uansett om de kjøper eller ei, er det veldig lurt å markedsføre seg som grafisk designer.
Velg en lekker ramme
Det finnes mange ulike rammer. Det beste er å gå for noe enkelt, slik at kunsten er i fokus. Nettbutikken vi linket til ovenfor har et perfekt utvalg av minimalistiske rammer. Her finner du både enkle trerammer i tillegg til tynne rammer i svart, gull og sølv. Når du skal velge en ramme bør du tenke på mottakeren og hva slags stil de foretrekker. Rammen bør selvsagt også passe til kunsten din, men ikke la det være den eneste avgjørende faktoren.
Ramme inn bilder til salgs også?
Mange synes det er et tiltak å ramme inn kunst, og derfor kan det hende at du kan øke kunstsalget ditt ved å selge innrammede bilder. Kjøp gjerne inn noen forskjellige typer. For å unngå store unødvendige utgifter trenger du ikke ha så mange å velge mellom. Gjør det enkelt – velg svart og sølv. Dette er tidløse farger som passer i de fleste hjem.
Kombiner kunstporteføljen med bedriftssiden din!
Til slutt vil vi komme med en liten oppfordring. Det er ingenting i veien for å vise frem kunst på nettsiden til grafisk design-bedriften din. Kanskje noen av de eksisterende kundene dine vil kjøpe noe å pynte kontoret med? Å ha en variert portefølje på nettsiden din viser uansett bare allsidigheten din som grafisk designer, noe som kan skille deg fra konkurrentene.